ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ НАВЧАННЯ
ГЕОГРАФІЇ
ПЕРШИЙ
ПРИНЦИП – у дітей насамперед необхідно розвивати цікавість до
предмету через спілкування, створення своєрідного мікроклімату на завдання
цікаві учням, вони свідомо докладають зусилля для їх розв’язання. Форми,
методи, прийоми навчання мають бути такими, щоб постійно викликати захоплення,
інтерес, цікавість у школярів.
ДРУГИЙ ПРИНЦИП - матеріал, що вивчається, має бути зрозумілим
учням. Навчально-пізнавальні завдання не повинні бути надто складними. Якщо
зміст географічного матеріалу досить складний, пізнавальна діяльність учнів
загальмовується. Якщо ж навчальний матеріал примітивний – учні нудьгують.
ТРЕТІЙ ПРИНЦИП вимагає
наявності таких завдань навчання, які були б суб’єктивно важливими для учнів.
ЧЕТВЕРТИЙ ПРИНЦИП – надання
належної уваги індивідуальним особливостям дітей, як творчим, так і байдужим.
Дитинство, юність завжди емоційні. Тому
вчитель завжди у пошуку правильного підходу до кожного учня зокрема. Тоді
процес навчання буде привабливим і значущим для всіх.
П’ЯТИЙ ПРИНЦИП полягає у тому, що слід дотримуватися
правильного співвідношення між різними компонентами географічної освіти, при
цьому необхідно використовувати можливості географічного кабінету з належним
матеріально-технічним забезпеченням.
ШОСТИЙ ПРИНЦИП формулюється просто і чітко : від простого до
складного.