УРОК
«Природні зони Африки»
Мета: повторити вивчений
матеріал; з’ясувати рівень оволодіння учнями навчальним матеріалом з попередніх
тем; формувати знання про особливості розміщення природних зон Африки;
поглибити систему знань учнів про
взаємозв’язки природних компонентів у складі природних зон; сформувати в учнів
вміння складати характеристику природних зон в
певній послідовності за типовим планом удосконалити практичні уміння учнів працювати з картами,
атласами;
Розвивати: географічне мислення, вміння застосовувати знання на практиці в
нових нестандартних ситуаціях; формувати пізнавальний інтерес в кожного учня та
особисту зацікавленість самостійною дослідницькою діяльністю; вміння працювати
з додатковою літературою, комп’ютерною програмою; виділяти головне,
узагальнювати матеріал, робити висновки.
Виховувати: інтерес до Материка Африка, любов, захоплення її
красою і досконалістю; почуття необхідності зберігати й охороняти природне
середовище материка.
Обладнання: фізична карта,
кліматична карта , карта природних зон Африки, комп’ютерна програма для
7 класу , мультимедійний підручник для 7 класу, атласи, роздатковий матеріал; квітка – модель.
Тип уроку: урок
вивчення нового матеріалу.
Вид уроку: урок -
подорож.
Метод: словесний , наочний,
дослідницько-пошуковий.
Форми організації роботи: індивідуальні, парні,
колективні
СТРУКТУРА УРОКУ
І.
Організаційний момент. ( піктограма настрою учнів)
ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.
Девіз: « Подумайте! Пригадайте! Відшукайте!»
1. Інтелектуальна розминка.
2. Географічна математика
3. Картографічне завдання: «Навколо Африки за 2 хвилини »
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
(комп’ютерне
доповнення)
ІV. Вивчення нового матеріалу.
«Творча лабораторія» з поетапним закріпленням.
1. Вологі екваторіальні ліси. (Виступ учениці з випереджувальним завданням)
2. Перемінно-вологих лісів. (Cамостійна робота за
підручником і атласом)
3. Савани і рідколісся. ( Рекламний
ролик учнів, брошури)
4. Пустелі та напівпустелі. (Комп’ютерна презентація, робота учнів)
5. Вічнозелені твердолисті ліси і чагарники. (Комп’ютерна презентація, самостійна робота)
V.
Підсумок уроку. Самооцінка роботи на уроці і роботи класу.
VІ. Домашнє завдання. (Творче завдання, диференціація)
ТЕСТ "АФРИКА" за 5 хвилин
1. Укажіть назву південної крайньої точки.
2. Площа материка становить ........
3. Молоді гори, гілка альпійської складчатості.
4. Мандрівник, що присвятив вивченню Африки 30 років.
5. Головна риса географічного положення Африки.
6. Найвища вершина.
7. Якими океанами омивається?
8. Найбільший кліматичний пояс.
9. Найбільше опадів випадає на .......
10.Найвища температура повітря складає .......
11.Бенгальська течія спричинила утворення пустелі .....
12.Ширина Гібралтарської протоки становить ...... .