УРОК-ГРА
Узагальнення знань з теми
«АТМОСФЕРА»
6 клас
Мета: перевірити рівень засвоєння учням знань та практичних вмінь, вдосконалювати навички опрацьовування зібраних даних спостережень за погодою, прививати культуру екологічного виховання та виховувати бажання користуватися народними прикметами.
Обладнання: календарі погоди, таблиці.
Тип уроку: урок перевірки та оцінювання знань.
Хід уроку:
1. Організаційний момент.
Повідомлення мети уроку.
2. Відтворення та коригування опорних знань.
Гра „Юний дослідник”:
Поділити клас на три групи. Кожна група досліджує один з шарів атмосфери за планом:
- висота верхньої та нижньої межі шару,
- склад повітря,
- зміна температури,
- природні явища.
Словниковий диктант
1. Атмосфера – це
а) верхня та найменш щільна оболонка Землі, б) водяна оболонка Землі, в) повітряна оболонка Землі.
2. З висотою температура повітря змінюється
а) підвищується на 5-6*С, б) знижується на 5-6*С, в) не змінюється.
3. У газовому складі повітря більш за все має:
а) азоту, б) кисню, в) вуглекислого газу.
4.Температура повітря залежить від:
а) кута падіння сонячних променів, б) характеру підстилаючої поверхні, в) величини атмосферного тиску
5. Кількість водяної пари в грамах в 1 куб.м. називать
а) відносна вологість, б) абсолютна вологість.
6. Вологість повітря вимірюється за допомогою
а) гігрометра, б) барометра, в) флюгера.
7. Атмосферний тиск з висотою змінюється на
а) 10 мм рт ст., б) 20 мм рт ст., в) 100 мм рт .ст.
8. Парниковий ефект викликає …
9. Кислотні дощі, смоги, озонові діри – результат
Гра „Юні синоптики”.
Клас поділяється на три групи.
1 група. Яку погоду приносять в Україну повітряні маси, що рухаються з Атлантичного океану влітку та взимку?
2 група. Яку погоду принесе в Україну повітряна маса, що прийшла з Північного Льодовитого океану?
3 група. Яку погоду приносять в Україну повітряні маси, що рухаються зі сходу взимку, а яку – влітку?
Узагальнення та систематизація понять.
Географічне доміно за визначаннями з теми „Атмосфера»:
І. Гра „Вірю - не вірю”..
1. Атмосферний тиск - це сила, з якою повітря давить на земну поверхню.
2. Вітер – це вертикальне та горизонтальне переміщення повітря з області низького тиску в область високого.
3. Чим більше різниця у атмосферному тиску між об’єктами, тим сильніше дме вітер.
4. Атмосферній тиск вимірюють за допомогою барометра Моррічеллі.
5. Напрямок та швидкість вітру вимірюється за допомогою флюгеру.
6. Клімат – це режим погоди.
7. Океан помягшує клімат, поблизу океану формуються помірно континентальний тип клімату.
8. Мусонний тип клімату характеризується сезонними вітрами. Літо сухе та тепле, зима – волога та холодна.
ІІ. Географічна естафета.
1. Що таке атмосфера?
2. Що таке тропосфера?
3. Від чого залежить температура повітря?
4. Як обчислити середньомісячну температуру?
5. Як розрахувати амплітуду температур?
6. Що таке вітер?
7. Від чого залежить швидкість вітру?
8. Що таке атмосферний тиск?
9.Чим відрізняється відносна вологість від абсолютної?
10. Що таке атмосферні опади?
11. Назвіть атмосферні опади. Які утворюються у хмарах?
12. Що таке погода?
13. Назвіть елементи погоди.
14. Що таке клімат?
15. Які чинники впливають на клімат?
16. Як підстилаюча поверхня впливає на клімат?
17. Як океанічні течії впливають на клімат?
ІІІ. Задачі
1.Яка температура за бортом літака.( на висоті – 5 км), якщо на земної поверхні температура 12*С?
Розв’язання: 5 х 6*С = 30*С; 12*С -30*С = -18*С
2. На скільки зміниться атмосферний тиск на вершині гори Говерла, якщо у підніжжя атм.тиск 760 мм рт. ст..?
Розв’язання: 2000м : 100 = 20 разів, 20 х 10 мм рт ст. = 200мм рт ст. ; 760 – 200 = 560 мм рт ст.
Клас поділяється на три групи.
1 група. Яку погоду приносять в Україну повітряні маси, що рухаються з Атлантичного океану влітку та взимку?
2 група. Яку погоду принесе в Україну повітряна маса, що прийшла з Північного Льодовитого океану?
3 група. Яку погоду приносять в Україну повітряні маси, що рухаються зі сходу взимку, а яку – влітку?
Узагальнення та систематизація понять.
Географічне доміно за визначаннями з теми „Атмосфера»:
І. Гра „Вірю - не вірю”..
1. Атмосферний тиск - це сила, з якою повітря давить на земну поверхню.
2. Вітер – це вертикальне та горизонтальне переміщення повітря з області низького тиску в область високого.
3. Чим більше різниця у атмосферному тиску між об’єктами, тим сильніше дме вітер.
4. Атмосферній тиск вимірюють за допомогою барометра Моррічеллі.
5. Напрямок та швидкість вітру вимірюється за допомогою флюгеру.
6. Клімат – це режим погоди.
7. Океан помягшує клімат, поблизу океану формуються помірно континентальний тип клімату.
8. Мусонний тип клімату характеризується сезонними вітрами. Літо сухе та тепле, зима – волога та холодна.
ІІ. Географічна естафета.
1. Що таке атмосфера?
2. Що таке тропосфера?
3. Від чого залежить температура повітря?
4. Як обчислити середньомісячну температуру?
5. Як розрахувати амплітуду температур?
6. Що таке вітер?
7. Від чого залежить швидкість вітру?
8. Що таке атмосферний тиск?
9.Чим відрізняється відносна вологість від абсолютної?
10. Що таке атмосферні опади?
11. Назвіть атмосферні опади. Які утворюються у хмарах?
12. Що таке погода?
13. Назвіть елементи погоди.
14. Що таке клімат?
15. Які чинники впливають на клімат?
16. Як підстилаюча поверхня впливає на клімат?
17. Як океанічні течії впливають на клімат?
ІІІ. Задачі
1.Яка температура за бортом літака.( на висоті – 5 км), якщо на земної поверхні температура 12*С?
Розв’язання: 5 х 6*С = 30*С; 12*С -30*С = -18*С
2. На скільки зміниться атмосферний тиск на вершині гори Говерла, якщо у підніжжя атм.тиск 760 мм рт. ст..?
Розв’язання: 2000м : 100 = 20 разів, 20 х 10 мм рт ст. = 200мм рт ст. ; 760 – 200 = 560 мм рт ст.
3. Визначити
відносну вологість повітря, якщо при температурі +30 градусів у повітрі є 15
грамів води в 1 м/куб.
4. Куди дме
вітер: 746 мм рт. ст.. 759 мм рт.ст.
5. Визначити
амплітуду коливань температури, якщо найбільша становить +34 градус, а найменша
- -71 градус.
3. Підведення підсумків уроку. Оцінювання знань учнів. Відзначення найактивніших під час вивчення теми.
3. Підведення підсумків уроку. Оцінювання знань учнів. Відзначення найактивніших під час вивчення теми.
4. Домашнє завдання: підготовка до контрольної роботи по темі «Атмосфера», узагальнююче
повторення.